— Пригадайте, які ми вивчили букви, що позначають по два звуки? (Букви я,ї)
— Які звуки позначає буква я у слові ялинка?
— Які звуки позначає буква ї у слові їжак? — Які ще слова ви можете згадати, у яких ці букви позначають по два звуки? — А сьогодні ми вивчимо ще одну букву, яка теж може позначати відразу два звуки.
На що схожа буква?
— Як зробити букву «Ю», здогадавсь, Іванку? — Букви «І» та «О» приб'ю на коротку планку.
Робота з букварем, с. 68
1.Знайди буки Ю і ю в рядку.
2.Знайди слово - підпис до малюнка.
Запам'ятай правило: буква ю позначає два звуки [йу] на початку слова і складу.
Робота в зошиті, с.51, перша частина до синіх крапок.
Робота з букварем, завдання 3
Прочитай текст, скажи чому ніхто не відповів на запитання хлопчика?
Яку букву вивчали сьогодні?
Скільки звуків вона може позначати?
Дата: 17.12.20
Тема:звук [йа], позначення його буквами Я, я. Закріплення
Буква « я » дуже незвична . Вона дуже любить гарно одягатися . Тому має багато одягу . Але в неї є найулюбленіші речі - це червоний костюм і капелюх . Іноді вона одягає тільки костюм - і тоді означає один звук [ а ], а іноді костюм з капелюхом - і тоді означає два звуки [ йа ].
Коли буква стоїть на початку слова , складу після голосного вона позначає два звуки [ йа ] , в інших випадках - один звук .
Робота з букварем с.67.
1.Прочитай склади.
2. Знайди слова - підписи до малюнку.
Фізхвилинка
Робота в зошиті, с. 50 Друга частина після синіх крапок.
Робота з букварем.
Запам'ятай правило:
У середині складу буква я позначає один звук [а] і пом'якшення попереднього приголосного.
Завдання 3. Прочитай, скажи що не так? Скажи правильно.
Дата: 17.12.20
Тема: вами Я,звук [йа], позначення його бук я.
1. Уважно переглянь відео
Сьогодні на уроці ми вивчимо ще одну букву, але ця буква непроста. Вона ніби актриса, яка може грати різні ролі. І сьогодні ми дізнаємося, якими ж ці ролі можуть бути.
— Отже, у першому складі два звуки — [й] та [а]. На письмі сполучення цих звуків позначається буквою я. Буква я на початку слова позначає два звуки — [йа)
Робота в букварі (ст.66 )
1.Знайди букви Я і я в рядку
2.Прочитай склади
3.Знайди слово-підпис до малюнку
Робота в зошиті, с. 50. Перша частина до синіх крапок.
Фізкультхвилинка
Робота з букварем (ст. 66 )
4. Прочитай речення, знайди "зайві" слова.
-Яку букву ми вивчили?
-Які звуки вона позначає
Дата: 16.12.20
Тема:звук [щч], позначення його буквами Щ щ. Закріплення
На попередньому уроці ви познайомились із буквою “щ” (ща) вивчили особливості її вимови і звукове позначення. То ж давайте ми цю букву пригадаємо і склади із нею прочитаємо.
Завдання 1 у букварі на ст.65. Знайди слово- підпис до малюнка. Відшукай слово до схеми, пригадайте: _-твердий приголоснй, . -голосний, = -м'який приголосний.
Робота в зошиті, с.49 друга частина, після синіх крапок
Фізкультхвилинка
Робота з букварем, с.65, завдання 2, 3. Прочитай врш, розглянь малюнок.
Поясни, як ти розумієш прислів'я.
ДДата: 15.12.20
Тема: звук [щч], позначення його буквами Щ щ
-Сьогодні на уроці ми дізнаємось секрет літери щ. Будьте уважні,щоб виконати всі завдання.
- - Чим відрізняється буква від звука? (Звуки ми чуємо ,вимовляємо,а букви ми бачимо,пишемо,читаємо)
- Які бувають звуки? (Голосні і приголосні)
- Яку букву вивчали на минулому уроці?
- Які звуки вона позначає?
Артикуляційна зарядка
- Скажіть, як шепоче листячко – шу –шу – шу.
- Як співає півник – ку- ку- рі – ку.
- Як кує зозуля – ку – ку.
- Як квакає жабка – ква –ква
Перегляньте відео,запам'ятайте,як пишеться і промовляється звук (шч),буква щ
Артикуляція звукосполучення [шч]
Губи висунуто вперед,зуби видні,зближені,широкий кінчик язика піднятий вгору,потік повітря йде через рот посередині язика,голосові зв'язки не напружені.
В українській мові для позначення сполучення звуків [шч] є літера «ща».
Робота з букварем, ст.64
1.Знайди букви Щ і щ у рядку
2.Прочитай склади
3. Запам'ятай! Бква щ позначає два звуки [шч]
Фізкультхвилинка
Аналіз букви Щщ (великої і малої),
- На яку літеру подібна літера «ща»?.
-На що схожа літера щ?
— Розкажіть про Букву Ща!
— А вона така ж, як Ша,
Тільки в неї, —
Каже Костик,—
Унизу
Праворуч хвостик
Робота в зошиті, с. 49 перша частина до синіх крапок.
Робота з букварем, с 64, дати відповіді на запитання завдання 3.
Підсумок уроку
-Яку букву ми вивчили?
-Які звуки вона позначає
- Про що ми говорили на уроці?
- Як зветься наша Батьківщина?
Дата: 14.12.20
Тема: звук [ч], позначення його буквами Ч,ч («че»). Закріплення.
1. Прочитайте вірш
Час від часу Пан-Часник
Чаєм ласувати звик.
У чоботях черепашка
Принесе чотири чашки.
Чапля допоможе їй —
Чемно чайник дасть мерщій.
Пан-Часник не сам чаює,
Завжди друзів він частує.
Назвіть слова, які починаються звуком [ч]. Як вимовляємо звук [ч]?
2. Відгадування загадки.
Ноги довгі, мов жердини,
Чваньковита ця пташина,
Нові чоботи убрала,
По болоту почвалала. (Чапля)
Перегляньте відео про цю пташку
Назвіть послідовно звуки в слові чапля. Назвіть перший звук. Якою буквою він позначається?
Перед тим, як виконувати графічні вправи, розімнемо пальчики.
Читаємо віршик і по черзі з'єднуємо з великим пальцем усі інші, починаючи зі вказівного
Пальчику, пальчику, Де ти бував?
Я з цим братом в ліс ходив,
А з цим братом борщ варив,
З цим я кашки скуштував,
А з найменшим заспівав
Робота в зошиті,с.48, нижня частина листа
Фізхвилинка
Робота з букварем с.63
1. Прочитай склади
1.1Знайди слово - пдпис до малюнка. Відшукай слово до схеми.
2. Прочитай текст, дай відповіді на запитання після тексту.
Що ви запамятали про звук [Ч]
Це голосний чи приголосний?
Який він в українській мові?(завжди твердий)
Дата: 11.12.20
Тема: звук [ч], позначення його буквами Ч,ч («че»). Письмо рядкової букви ч, слів із нею.
1.Підготовка до ознайомлення з новою буквою.
Мовна розминка.
Робота над
чистомовкою. Гра “Добавлянка”
Ча-ча-ча
– народилося кур...(ЧА)
Чу-чу-чу – на уроці я мов (чу)
Чи-чи-чи – уважно слухай і мов (чи)
Чі-чі-чі – зорі світять уно(чі)
2. Робота над загадкою
·У шпаринку влазить, в
дім,
Двері відчиня
хвостом своїм. (Ключ)
— Назвіть звуки в слові ключ.
— Який останній звук у цьому слові?
- Як утворюється цей звук? (Губи трохи
витягнуті вперед, кінчик язика міцно притиснутий до піднебіння над верхніми
губами, різким коротким подихом повітря
виштовхуємо звук [ч] без голосу. Звук [ч]приголосний, в українській мові
завжди твердий.)
Робота над матеріалом уроку.
Ознайомлення
з буквою Чч
— Звук [ч] на письмі позначається
буквою «че».
Аналіз будови. Порівняння малої і
великої букв.
— На що схожа буква «че»?
·Буква «Ч» —
Немов стілець,
Догори лиш ніжки.
Навіть з цифрою чотири
Буква схожа трішки.
Робота з букварем ст. 62
1.Знайди букву Ч у рядку
2.Прочитай склади
·Фізкультхвилинка
3. Робота в зошиті, с.48 (1 завдання до синіх крапок.)
4. Робота з букварем( с. 62) , дай відповіді на запитання завдання 3.
Комментариев нет:
Отправить комментарий